.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در جدیدترین گفتگو با سرلشکر صفوی مطرح شد ؛
«پوتین» از اطلاعات حاج قاسم تعجب کرده بود/ ماجرای حضور سردار سلیمانی با چهره مبدل در بغداد ؛ آمریکایی‌ها زمانی که فهمیدند فرمانده نیروی قدس سپاه به آن منطقه رفته با تانک به محل اقامت ایشان حمله کردند ....
«پوتین» از اطلاعات حاج قاسم تعجب کرده بود/ ماجرای حضور سردار سلیمانی با چهره مبدل در بغداد ؛  آمریکایی‌ها زمانی که فهمیدند فرمانده نیروی قدس سپاه به آن منطقه رفته با تانک به محل اقامت ایشان حمله کردند ....

شمال نیوز : سردار سرلشکر سید یحیی (رحیم) صفوی رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا به بهانه ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی با تسنیم گفتگو کرده است که بخش هایی از آن را در ادامه خواهید خواند:

 

* ماجرای ارسال دستور آزادی اسیر توسط حاج قاسم

 

همین جا لازم است یک خاطره هم تعریف کنم، یک دفعه که ایشان برای ارائه گزارش خدمت حضرت آقا رسیده بودند بیان می‌کنند که ما یکی از سران اشرار را برای مذاکره دعوت و همانجا دستگیر کردیم.

 

حضرت آقا به ایشان می‌فرمایند با این مضمون که "وقتی کسی را برای مذاکره دعوت می‌کنید یعنی به او امان داده‌اید، پس چرا او را دستگیر کردید؟ همین الان تماس بگیرید و این فرد را آزاد کنید" و ایشان از همانجا تلفن می‌زند و را آزاد می‌کنند. شنیدم همین فرد بعدها به قرارگاه قدس سپاه پیوست و تبدیل به یک مدافع امنیت در جنوب شرق کشور شد.

 

* ماجرای تعجب «پوتین» از اطلاعات حاج قاسم روی نقشه و احضار وزیر دفاع

 

فهم ایشان از مسائل آن‌قدر بالا بود که نه‌تنها در قامت یک فرمانده زبده بلکه به‌عنوان یک دیپلمات متبحر و آگاه با سران برخی از کشورها دیدار می‌کرد، مثلاً ایشان با آقای پوتین دیدار داشت و خود حاج قاسم برای من تعریف می‌کرد، می‌گفت "روزی که به دیدار آقای پوتین رفتم و از روی نقشه اوضاع سوریه را برای ایشان توضیح دادم، ایشان تعجب کرد و از وزیر دفاع خود خواست که به جلسه بیاید و دید اطلاعاتی که ما می‌دهیم بسیار کامل‌تر از اطلاعاتی است که منابع روسی در اختیار او گذاشته‌اند".

 

لذا به همین دلیل و پس از ملاقاتی که پوتین با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشت مجاب شد که نیروی هوایی روسیه را به سوریه و برای پشتیبانی هوایی یگان‌های زمینی ارتش و نیروهای مردمی سوریه و از همه مهمتر نیروهای مدافعین حرم برای مقابله با داعش اعزام کند.

 

* «احمد شاه مسعود» مرتب از سردار سلیمانی تعریف می‌کرد

 

اگر ایشان در سازماندهی نیروهای افغانستانی موفق بود به دلیل آن است که شناخت دقیقی از این کشور داشت. خدا رحمت کند «احمد شاه مسعود» را، زمانی که وزیر دفاع افغانستان بود، سردار سلیمانی ایشان را به دیدار من آورد و من در آن زمان فرمانده کل سپاه بودم، در آن دیدار احمد شاه مسعود مرتب از سردار سلیمانی تعریف می‌کرد.

 

درخصوص لبنان هم همانطور که می‌دانید، خردادماه سال 1361 پس از آزادی خرمشهر و در سال 1982 اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد و تا بیروت پیش رفت. در آن زمان  به دستور شورایعالی دفاع، سپاه دو تیپ 27 محمد رسول الله(ص) و تیپ 58 ذوالفقار از ارتش را برای کمک، به سوریه فرستاد زمانی که من ماموریت تیپ 27 را به حاج احمد متوسلیان ابلاغ کردم ایشان خوشحال شد و گفت من آرزو داشتم با صهیونیست‌ها بجنگم، بعد هم که به سوریه رفت.

 

هرچند در ادامه حضرت امام فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد و ما هر دو تیپ را به تهران برگرداندیم و عده‌ای از جمله حاج احمد متوسلیان برای آموزش ماندند و به اتفاق آقای موسوی سفیر و چند نفر دیگر به اسارت فالانژهای لبنانی طرفدار صهیونیستها درآمدند.

 

* در حمله شوروی به افغانستان به مجاهدان افغان کمک می‌کردیم

 

قبل از این نیز ما در جریان تجاوز اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان به مجاهدان افغانستانی کمک می‌کردیم. شوروی از سال 1979 میلادی تا سال 1989 افغانستان را اشغال کرد و در جریان این نبرد، ما مجاهدان افغانستانی را علی رغم اینکه خودمان درگیر جنگ بودیم آموزش دادیم و به آنها کمک می‌کردیم چون ارتش سرخ متجاوز به یک کشور مسلمان مثل افغانستان شده بود و سرانجام هم آنها از افغانستان خارج شدند، یعنی سال 1989 و بعد هم فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی رخ داد.

 

در مقطع حمله نظامی به عراق و سرنگونی دیکتاتوری صدام و حزب بعث عراق، آمریکایی‌ها به دنبال آن بودند تا با تشکیل یک دولت متخاصم در عراق علیه ایران، اوضاع را به دست بگیرند و از آنجا علیه ایران تهدیدهایی ایجاد کنند اما در نتیجه تلاش‌های نخبگان و مرجعیت عراق حضرت آیت الله العظمی سیستانی، یک حکومت پارلمانی موافق با جمهوری اسلامی بر سر کار آمد و این سیاست آمریکایی‌ها نیز با شکست روبرو شد.

 

* ماجرای حضور سردار سلیمانی با چهره مبدل در الخضراء بغداد و حمله آمریکایی‌ها با تانک به محل ایشان

 

شهید سلیمانی انسانی دارای فهم استراتژیک بود، علاوه بر این ایشان از هوش اطلاعاتی سرشاری هم برخوردار بود برای مثال در جریان حمله آمریکایی‌ها به عراق در سال 2003، حاج قاسم به مدت یک ماه به عراق رفت و در منطقه حفاظت شده سبز (الخضراء) بغداد مستقر شد. آمریکایی‌ها بعد از گذشت یک ماه از حضور ایشان مطلع شدند.

 

سردار سلیمانی با یک لباس و چهره مبدل به این منطقه رفت و آمریکایی‌ها زمانی که فهمیدند فرمانده نیروی قدس سپاه به آن منطقه رفته با تانک به محل اقامت ایشان حمله کردند اما یک یا دو روز قبل، شهید سلیمانی آن مکان را ترک کرده بود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.297 seconds.